Vanliga frågor om Mina sidor

Här besvarar vi dina vanligaste frågor om Mina sidor.

På Mina sidor loggar du enkelt in med Bank-ID eller lösenord. Du når Mina sidor via knappen längst upp till höger i vårt webbläsarfönster. Har du problem med din inloggning kan du också kontakta oss på kundservice.

Du får tillgång till Umeå Energis Mina sidor från den dagen ditt avtal träder i kraft. På Mina sidor loggar du enkelt in med Bank-ID eller lösenord. Du når Mina sidor via knappen längst upp till höger i vårt webbläsarfönster. Om du sagt upp ditt avtal kommer din tappa åtkomst dagen efter att ditt avtal löpt ut.

Ja, det kan du. Det går att lägga till både som privatperson och som näringsidkare. På Mina sidor kan du själv lägga till en medkontohavare, du hittar ingången under Inställningar i menyn. En medkontohavare kan se dina uppgifter om energianvändning, fakturor och avtal på Mina sidor. Medkontohavaren har inte behörighet att genomföra ändringar, för det krävs en fullmakt.

Samsungs egna webbläsare, Samsung Internet, har problem med inloggning via Bank-ID och därför måste du stänga av “Öppna applänkar i webbläsaren” via inställningar för att det ska fungera.

Du kan enkelt ändra e-postadress och telefonnummer på Mina sidor. Det gör du under fliken Inställningar.

Kontakta kundservice

Du kan alltid kontakta oss på något av nedanstående alternativ

Telefon

Prata med oss direkt

Mejl

Skriv till oss när det passar dig

På plats

Besök vårt huvudkontor