Vanliga frågor om bredband

Vi besvarar dina vanligaste frågor om bredband

Om du har problem med ditt bredband anmäler du det i första hand till din tjänsteleverantör, de kan då göra en felsökning. Hittar de inget kan de i sin tur göra en felanmälan till oss på Umeå Energi.

Du kan teckna bredbandsavtal på flera sätt. Enklast är det att själv gå in på Umenets kundportal. I kundportalen hittar du hela vårt utbud av digitala tjänster. Här kan du teckna avtal, jämföra, beställa och göra ändringar när det passar dig.

De flesta priser hittar du i vår kundportal på ume.net

Du kan välja mellan hastigheter upp till 1000 Mbit och det finns ett flertal olika leverantörer att välja bland. Du ser hela vårt utbud av hastigheter och tjänsteleverantörer i kundportalen ume.net. Där kan du även jämföra priser och läsa mer detaljerat vad som ingår.

Det kan finnas olika anledningar till varför ditt bredband inte fungerar. Här nedan har vi försökt lista de allra vanligaste. Behöver du mer hjälp är du alltid välkommen att kontakta oss på kundservice så kan vi försöka guida dig vidare.

Det kan finnas många anledningar till varför du inte får ut rätt hastighet på ditt bredband. Här har vi listat några orsaker, hur man kan avhjälpa det och hur du enkelt kan kolla hastigheten på ditt bredband.

Kontakta kundservice

Du kan alltid kontakta oss på något av nedanstående alternativ

Telefon

Prata med oss direkt

Mejl

Skriv till oss när det passar dig

På plats

Besök vårt huvudkontor