Vanliga frågor om faktura och betalning

Här besvarar vi dina vanligaste frågor om fakturor och betalning

Om du har problem med att tolka din faktura och förstå vad olika begrepp och benämningar betyder kan du få hjälp i vår fakturaguide.

Fakturan från Umeå Energi får du i efterhand, månaden efter.

Umeå Energi gör en kreditbedömning när du tecknar ett nytt avtal. Det kan innebära att vi begär en säkerhet från dig i form av en deposition. Fakturan skickas av Umeå Energis ombud Intrum. Den kvarstår i minst 6 månader som säkerhet för framtida kostnader. En säkerhet kan också begäras om din leverans har blivit stängd på grund av obetalda fakturor.

Vi debiterar i efterhand så fakturan avser månaden innan.

Kontakta kundservice

Du kan alltid kontakta oss på något av nedanstående alternativ

Telefon

Prata med oss direkt

Mejl

Skriv till oss när det passar dig

På plats

Besök vårt huvudkontor