Porträtt av person med headset sittande vid skrivbord  i kontorsmiljö

Hur kan vi hjälpa dig?

För att underlätta för dig har vi samlat våra vanligaste frågor och svar lättillgängligt för dig. Om du inte hittar svaret på just din fråga är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

Kontakta kundservice

Välj hur du vill kontakta oss utifrån vad som passar dig bäst. Vi har olika telefonnummer och e-postadresser för privat och företagskunder.

Ordinarie öppettider 15 maj - 14 september:
Måndag-fredag: 08.00-16.00
Lunchstängt: 11:30 - 12:30
Kundbesök fram till 16.00 varje dag
Avvikande öppettider

Felanmälan kan göras dygnet runt. Gör en felanmälan
Ärenden som kommer in efter öppettiderna svarar vi på så snabbt vi kan nästa arbetsdag.
Vi finns också på facebook

Telefon

Prata med oss direkt

090-16 00 20

090-16 00 21 (företag)

Mejl

Skriv till oss när det passar dig

kundservice@umeaenergi.se

foretag@umeaenergi.se

Webbformulär

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig

Skicka in ett ärende

På plats

Besök vårt huvudkontor

Visa karta

Tips för en enklare vardag

Det pågår mycket i vardagslivet – och just nu även i omvärlden. Vi förstår att du har många frågor – och har därför samlat enkla tips som kan vara till hjälp inför höst och vinter

Grafisk bild med en spargris och en peng med en blixt i

Energismarta tips som sänker din förbrukning

Här finner du smarta tips på hur du enkelt kan sänka din energiförbrukning.

Grafisk bild med grafer, siffror och linjer

Skillnaden mellan rörligt elpris och timpris

Elpris per timme eller månad? Vi förklarar skillnaderna.

Modellhus i förgrunden. Person som sitter med papper i bakgrunden.

Dina elkostnader

Elnätsbolag, elnätleverantör, energiskatt och elområden - vi reder ut begreppen.

Driftinformation

Driftinfo i mobilen

Vill du få en notis ifall det skulle uppstå en driftstörning i ditt område? Fyll i mejl och telefonnummer på vår driftinformation.

Pågående

0 st

Planerade

0 st

Driftinformation

Just nu har vi inga driftstörningar på vårt nät. De kommande veckorna har vi inga planerade avbrott.

Felanmälan

Har du råkat ut för ett avbrott? Ring in en felanmälan så att vi snabbt kan åtgärda problemet.

Konsumenträtt

Vi vill att du ska vara nöjd med att vara kund hos oss. Därför är det viktigt att du hör av dig om något inte fungerar som det ska, om du tycker att vi har gjort fel eller om du är missnöjd med våra tjänster.

Flyttanmälan

Anmäl din flytt till oss så hjälper vi dig att göra hemmet redo för allt du kan tänkas behöva.

Avtalsvillkor

Här hittar du våra avtalsvillkor för samtliga tjänster, både för konsument och näringsidkare.

Vanliga frågor

Här besvarar vi dina vanligaste frågor om våra tjänster och vår verksamhet