Support och guider
Här hjälper vi dig med vanliga frågor och funderingar om bredband.
Så funkar det
Tips & rådgivning
Kontakt & felanmälan
Så funkar det
Så ansluter vi ditt bredband
Se hela installationsprocessen från att du skickar in din beställning till att du kan börja använda ditt bredband. En nyinstallation av fiber kan ta upp till 12 veckor.
Kanalplatser för digital-tv
Med digital-tv får du både en analog och en digital sändning. Det analoga utbudet kan du se på flera tv-apparater utan digitalbox. Du kan behöva ställa in kanalplatser och frekvenser på dina tv-apparater för att kunna se utbudet.
Guide till din fiberkonverter
I våra Kom-igång-guider för respektive fiberkonvertermodell finns information om din fiberkonverter och anslutning av samtliga tjänster.
Avtalsvillkor
Ta del av alla avtalsvillkor för bredband och tv via bredband.
Stadsnätet - så funkar det
När du ansluter din fastighet till vårt bredband blir du ansluten till stadsnätet. Det ger dig möjlighet att sätta ihop din digitala lösning precis som du vill ha den. Välj bland olika tjänster och tjänsteleverantörer – valet är ditt.
Kundportalen
I kundportalen kan du jämföra, beställa och göra ändringar i dina tjänster när det passar dig - kundportalen finns tillgänglig dygnet runt.
Tips & rådgivning
Behöver du flytta din fiberkonverter?
Vill du montera ned eller flytta din fiberkonverter inom huset så hjälper vi dig med det. Läs mer om vad det kostar.
Vår bredbandshandbok guidar dig rätt
Ta hjälp av vår bredbandshandbok. Den förklarar och lotsar dig igenom hastighetsval, tjänster, installation, teknik och felsökning.
Kontakt & felanmälan
Driftinformation
Se information om nuvarande, planerade och historiska driftstörningar på avbrottskartan. Här kan du också skapa en prenumeration på relevant driftinfo.
Förbrukning, avtal och fakturor
På Mina sidor kan du följa din elanvändning, se aktuella och historiska fakturor och få översikt över dina avtal.
Felanmälan
Om ditt bredband har slutat fungera ska du börja med att felanmäla det till din valda tjänsteleverantör. Har du gjort det och felet inte ligger där, gör en felanmälan hos oss.
Kontakta oss
Du kan alltid kontakta oss på något av nedanstående alternativ.