Mål 3 av 5: Nöjda kunder

Vi ska ha nöjda kunder för lönsamma och hållbara affärer. Målet är inriktat på att uppnå hög kundnöjdhet och ökat värdeskapande. Genom långsiktiga relationer där vi aktivt lyssnar på våra kunders behov och önskemål kan vi aktivt utveckla våra affärer utifrån morgondagens behov.

Uppföljning och resultat

Vi mäter framstegen genom nyckeltal för i vilken grad våra privat - och företagskunder rekommenderar oss samt tillväxt av kundanläggningar.

NPS privatkunder

-8

NPS företagskunder

-7

Kundanläggningar

(antal unika)

1 085

Relation till globala mål inom Agenda 2030

5. Jämställdhet
7. Hållbar energi för alla
11. Hållbara städer och samhällen
13. Bekämpa klimatförändringarna

Kunskap och insyn i års- och hållbarhetsredovisningen

Ladda ner Års- & hållbarhetsredovisning 2024