Mål 4 av 5: Hög leveranstillgänglighet

Vi ska ha en robust verksamhet för att säkra hög leveranstillgänglighet. Målet fokuserar på att säkerställa trygga lösningar för våra kunder. Detta möjliggör vi genom minimerad avbrottstid och ökad tillgänglighet i våra leveranssystem.

Uppföljning och resultat

Vi mäter framstegen genom nyckeltal för medelavbrottstid per kund och år (SAIDI), tillgänglighet i vår fjärrvärmedistribution och tillgänglighet i fibernätet.

Elnät – SAIDI

(medelavbrottstid per kund och år)

160,4

Tillgänglighet i fjärrvärmedistribution

(tillgänglighet i vår fjärrvärmedistribution)

99,70 %

Bredband – tillgänglighet i corenät

100 %

Relation till globala mål inom Agenda 2030

7. Hållbar energi för alla
9. Hållbar industri, innovationer och infrastruktur
10. Minskad ojämlikhet
12. Hållbar konsumtion och produktion

Kunskap och insyn i års- och hållbarhetsredovisningen

Ladda ner Års- & hållbarhetsredovisning 2024