Mål 4 av 5: Hög leveranstillgänglighet

Vi ska ha en robust verksamhet för att säkra hög leveranstillgänglighet. Målet fokuserar på att säkerställa trygga lösningar för våra kunder. Detta möjliggör vi genom minimerad avbrottstid och ökad tillgänglighet i våra leveranssystem.

Uppföljning och resultat

Vi mäter framstegen genom nyckeltal för medelavbrottstid per kund och år (SAIDI), tillgänglighet i vår fjärrvärmedistribution och tillgänglighet i fibernätet.

Elnät – SAIDI

(medelavbrottstid per kund och år)

160,4

Mål: 30,0 minuter

Tillgänglighet i fjärrvärmedistribution

(tillgänglighet i vår fjärrvärmedistribution)

99,70 %

Mål: 99,90 %

Bredband – tillgänglighet i corenät

100 %

Mål: 99,80 %

Relation till globala mål inom Agenda 2030

7. Hållbar energi för alla

Delmål

7.1 Tillgång till modern energi för alla.

9. Hållbar industri, innovationer och infrastruktur

Delmål

9.1 Skapa hållbara, motståndskraftiga och inkluderande infrastrukturer.

10. Minskad ojämlikhet

Delmål

10.2 Främja social, ekonomisk och politisk inkludering.

12. Hållbar konsumtion och produktion

Delmål

12.2 Hållbar förvaltning och användning av naturresurser.

Kunskap och insyn i års- och hållbarhetsredovisningen

I vår års- och hållbarhetsredovisning finns information om hur vi bedriver vår verksamhet och hur vi aktivt arbetar med hållbarhetsfrågor. Nedan kan du ladda ned och läsa vår senaste redovisning.

Ladda ner Års- & hållbarhetsredovisning 2024