Support och guider

Så funkar det

Tips & rådgivning

Kontakt & felanmälan

Så funkar det

Två Umeå energi-anställda som jobbar ute i fält med fiberdragning. I bakgrunden syns en grävmaskin och runt om är grönskande träd. De anställda är iklädda varselkläder.

Så ansluts bredbandet till din fastighet

Se hela installationsprocessen från att du skickar in din beställning till att du kan börja använda ditt bredband. Ha i åtanke att en nyinstallation av fiber kan ta upp till 12 veckor.

Perrson i närbild som sitter med ett antal papper framför ansiktet

Guide till din fiberkonverter

I våra Kom-igång-guider för respektive fiberkonvertermodell finns information om din fiberkonverter och anslutning av samtliga tjänster.

Ett par glasögon i närbild som ligger på ett antal papper med text på.

Avtalsvillkor

Ta del av alla avtalsvillkor för bredband och tv via bredband.

En illustration som visar hur stadsnätet fungerar. En bild på en ljusslinga i bakgrunden.

Stadsnätet - så funkar det

När du ansluter dig till vårt bredband blir du ansluten till stadsnätet. Det ger dig möjlighet att sätta ihop din digitala lösning precis som du vill ha den. Välj bland olika tjänster och tjänsteleverantörer – valet är ditt.

En skärmdump av hur startsidan på Kundportalen ser ut.

Kundportalen

I kundportalen kan du jämföra, beställa och göra ändringar i dina tjänster när det passar dig - kundportalen finns tillgänglig dygnet runt.

Vanliga frågor

Vi besvarar dina vanligaste frågor om bredband

Tips & rådgivning

Person vid dator och anteckningsbok

Välj en supportnivå utifrån dina behov

Avbrott är sällsynta i vårt nät, men om det händer kan det vara skönt att veta inom vilken tidsram du kommer kunna få hjälp. Här kan du se vad som ingår i varje supportnivå.

Kontakt och felanmälan

Person arbetar med kablar i grop

Driftinformation

Se information om nuvarande, planerade och historiska driftstörningar på avbrottskartan. Här kan du också skapa en prenumeration på relevant driftinfo.

Tre devices som visar en dashboard

Förbrukning, avtal och fakturor

På Mina sidor kan du följa din elanvändning, se aktuella och historiska fakturor och få översikt över dina avtal.

Närbild på en surfplatta med texten "This site can´t be reached"

Felanmälan

Om ditt bredband har slutat fungera ska du börja med att felanmäla det till din valda tjänsteleverantör. Har du gjort det och felet inte ligger där, gör en felanmälan hos oss.

Kontakta kundservice företag

Du kan alltid kontakta oss på något av nedanstående alternativ

Telefon

Prata med oss direkt

Mejl

Skriv till oss när det passar dig

Via formulär

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.