Support och guider
Här hjälper vi dig med vanliga frågor och funderingar om bredband och bredbandstjänster.
Så funkar det
Tips & rådgivning
Kontakt & felanmälan
Så funkar det
Så ansluts bredbandet till din fastighet
Se hela installationsprocessen från att du skickar in din beställning till att du kan börja använda ditt bredband. Ha i åtanke att en nyinstallation av fiber kan ta upp till 12 veckor.
Guide till din fiberkonverter
I våra Kom-igång-guider för respektive fiberkonvertermodell finns information om din fiberkonverter och anslutning av samtliga tjänster.
Avtalsvillkor
Ta del av alla avtalsvillkor för bredband och tv via bredband.
Stadsnätet - så funkar det
När du ansluter dig till vårt bredband blir du ansluten till stadsnätet. Det ger dig möjlighet att sätta ihop din digitala lösning precis som du vill ha den. Välj bland olika tjänster och tjänsteleverantörer – valet är ditt.
Kundportalen
I kundportalen kan du jämföra, beställa och göra ändringar i dina tjänster när det passar dig - kundportalen finns tillgänglig dygnet runt.
Tips & rådgivning
Välj en supportnivå utifrån dina behov
Avbrott är sällsynta i vårt nät, men om det händer kan det vara skönt att veta inom vilken tidsram du kommer kunna få hjälp. Här kan du se vad som ingår i varje supportnivå.
Kontakt och felanmälan
Driftinformation
Se information om nuvarande, planerade och historiska driftstörningar på avbrottskartan. Här kan du också skapa en prenumeration på relevant driftinfo.
Förbrukning, avtal och fakturor
På Mina sidor kan du följa din elanvändning, se aktuella och historiska fakturor och få översikt över dina avtal.
Felanmälan
Om ditt bredband har slutat fungera ska du börja med att felanmäla det till din valda tjänsteleverantör. Har du gjort det och felet inte ligger där, gör en felanmälan hos oss.
Kontakta kundservice företag
Du kan alltid kontakta oss på något av nedanstående alternativ