Smart Start | Vanliga frågor | Kundservice start | Umeå Energi

Smart Start

Hur fungerar mina tjänster?

I respektive användarguide kan du läsa mer om hur tjänsterna fungerar Smart Start Värmestyrning ...

Vad gör jag om någonting går sönder eller slutar fungera?

Smart Start Gateway ägs av Umeå Energi som byter ut eller reparerar enheten. Sensorerna ägs av dig som kund och innefattas av garantitiden på två år. Har ...

Hur hittar jag mitt användarnamn i appen Umeå Energi Hemma?

I appen hittar du ditt användarnamn genom att klicka på ikonen uppe i det vänstra hörnet som ser ut som en person. Du kommer då till din profil. Där kan d ...

Hur utökar jag min tjänst?

Via appen Umeå Energi Hemma kan du bygga ut systemet med fler sensorer och tjänster. Det gör du under fliken ”Butik”. ...

Hur kopplar jag in nya sensorer i systemet?

Dina nya sensorer kopplar du enkelt in i systemet via appen Umeå Energi Hemma och några knapptryck på sensorerna. I användarguiden för Smart Start kan du ...

Hur säger jag upp mina tjänster?

Smart Start och Värmestyrning Om du vill säga upp Smart Start gör du det genom att kontakta kundservice på 090-16 00 20 eller kundservice@umeaenergi.se. U ...

Vad gör jag med min utrustning vid avslut?

Smart Start Sensorerna äger du och dessa får du behålla. Umeå Energi äger Gateway och den skickas åter till Umeå Energi. Du kan välja att lämna in den på ...