Smart Start | Vanliga frågor | Kundservice start | Umeå Energi

Smart Start

Hur kopplar jag in nya sensorer i systemet?

Dina nya sensorer kopplar du enkelt in i systemet via appen Umeå Energi Hemma och några knapptryck på sensorerna. I användarguiden kan du läsa mer om hur ...

Hur säger jag upp Smart Start?

Om du vill säga upp Smart Start gör du det genom att kontakta med kundservice på 090-16 00 20 eller kundservice@umeaenergi.se. Uppsägningstiden är 30 daga ...

Hur utökar jag min tjänst?

Via appen Umeå Energi Hemma kan du bygga ut systemet med fler sensorer och tjänster. Det gör du under fliken ”Butik”. ...

Vad gör jag med min utrustning vid avslut?

Sensorerna äger du och dessa får du behålla. Umeå Energi äger Gateway och den skickas åter till Umeå Energi. Du kan välja att lämna in den på vårt huvudk ...

Vad gör jag om någonting går sönder eller slutar fungera?

Gateway ägs av Umeå Energi som byter ut eller reparerar enheten. Sensorerna ägs av dig som kund och innefattas av garantitiden på två år. Har en sensor g ...