Felanmälan | Kundservice hjälper dig med dina frågor | Umeå Energi

Felanmälan

I Umeå har vi ett av Sveriges bästa elnät och vi på Umeå Energi gör vårt yttersta för att minimera risken för strömavbrott, men ibland händer det ändå att strömmen försvinner eller att fjärrvärmen/fjärrkylan inte fungerar. Kanske uppför sig inte ume.net-anslutningen som den ska. Vi har här samlat den viktigaste informationen du behöver vid ett avbrott.

På sidan driftinformation finns information om redan inrapporterade och kända störningar. Står det inget där, vill vi att du ringer in en felanmälan så att vi snabbt kan åtgärda problemet. Tack på förhand!

Gå gärna genom vår korta checklista innan du felanmäler ett strömavbrott:

  • Är du helt eller delvis strömlös? 
  • Är grannarna strömlösa?
  • Är huvudsäkringarna hela?
  • Har jordfelsbrytaren löst ut?
  • Har du kvar batteri i surfplatta/telefon och uppkoppling kan du besöka vår driftinformation och se om vi redan har noterat driftstörningen, klicka på denna länk:
    Driftinformation

Felanmälan kontakt

El

Driftcentralen – alla dagar dygnet runt
090-16 00 09 

Bredband

Kundservice – ordinarie öppettider
090-16 00 20
Övrig tid:
090-16 00 29

Fjärrvärme och fjärrkyla

Kundservice – ordinarie öppettider
090-16 00 20
Övrig tid:
090-16 00 19

Bor du i hyres- eller bostadsrätt  felanmäl till din hyres- eller fastighetsägare.

Gatubelysning 

Vid fel på gatubelysning ska du felanmäla till Umeå kommun.

Felanmäl gatubelysning