Kontrollera gärna redan kända fel

Det händer ibland att strömmen försvinner eller att fjärrvärmen/fjärrkylan inte fungerar. Kanske uppför sig UmeNet-anslutningen inte som den ska. På sidan driftinformation finns information om redan inrapporterade och kända störningar. Står det inget där, vill vi att du ringer in en felanmälan så att vi snabbt kan åtgärda problemet. Tack på förhand!

Innan du felanmäler strömavbrott

I Umeå har vi ett av Sveriges bästa elnät och vi på Umeå Energi gör vårt yttersta för att minimera risken för strömavbrott, men dessvärre inträffar det ändå ibland. Vi har här samlat den viktigaste informationen du behöver vid ett strömavbrott.

Gå gärna genom vår korta checklista innan du felanmäler:

  • Är du helt eller delvis strömlös? 
  • Är grannarna strömlösa?
  • Är huvudsäkringarna hela?
  • Har jordfelsbrytaren löst ut?
  • Har du kvar batteri i surfplatta/telefon och uppkoppling kan du besöka vår driftinformation och se om vi redan har noterat driftstörningen, klicka på denna länk:
    Driftinformation

Felanmälan kontakt

Felanmälan El 

Alla dagar, dygnet runt: 
090-16 00 09  

Felanmälan Bredband - UmeNet

Vardagar 08:00-17:00 
090-16 00 20
Övrig tid: 
090-16 00 29 
Driftinfo via karta över Umenet (öppnas i nytt fönster) 

Felanmälan Fjärrvärme och fjärrkyla

Vardagar 08:00-17:00
090-16 00 20 
Övrig tid
090-16 00 19 

Felanmälan Gatubelysning 

Formulär för felanmälan av gatubelysning

Dela den här artikeln

Läs mer

Dela den här artikeln

Läs mer